De treinbaan van Jan
Deel 1 (2001 t/m 2002)
 
Op deze pagina's zullen wij regelmatig foto's plaatsen van Jan z'n modelspoorbaan.
Jullie kunnen dan zelf bepalen of het de moeite loont om een kijkje te komen nemen.
Volgens Jan gaat de baan er zo uitzien.
Het zwarte deel in het midden is het deel waar je moet/mag staan om de trein te zien rijden.
 
     
 
Het allereerste begin - De onder- en bovenbouw
(winter 2001/2002)
 
21-10-2001 21-10-2001 21-10-2001 21-10-2001 24-10-2001
Het onderstel van de baan bestaat uit een STEN stellingkast (IKEA). Sporenplan in de computer aanpassen.
         
24-10-2001 28-10-2001 28-10-2001 28-10-2001 28-10-2001
Bochten nameten
in de werkelijkheid.
In de stellingkast alle toebehoren zoals rails, wissels, huisjes etc. maar ook het gereedschap.
Heeft Patje eindelijk ruimte in haar kamer!
         
november 2001 november 2001 november 2001 08-12-2001 12-12-2001
Het onderstel wordt onderling verbonden/gefixeerd
door een raamwerk van vurenhouten latten.
Daarop wordt de grondplaat van
15 mm dikke MDF panelen bevestigd.
         
12-12-2001 12-12-2001 12-12-2001 17-12-2001 17-12-2001
De onderbouw is klaar en keurig opgeruimd.
Geert & Pascal horen Jan z'n enthousiaste verhaal sceptisch aan.
Een deel van de rails volgens plan neergelegd om al even te kunnen genieten van een rijdende trein.
 
06-01-2002 06-01-2002 18-01-2002 18-01-2002
Op dit deel van de baan komt straks een tweede grondplaat op een hoger niveau.
Om in geval van een storing/ontsporing bij de trein te kunnen moeten er toegangsluiken in de onderplaat komen.
 
20-02-2002 20-02-2002 20-02-2002
De verbindingsbaan met bruggen en dubbele keerlus tussen het eerste niveau
(waar straks het zogenoemde 'schaduwstation' komt)
en het tweede niveau (waar straks het stadje Baden-Baden met het centraal station komt).
 
07-04-2002 07-04-2002 07-04-2002 07-04-2002
De enkele keerlus vanaf het tweede niveau met aansluiting voor het toekomstige goederenstation.
 
mei 2002 mei 2002 mei 2002
Onder- en bovenbouw zijn gereed, maar de 9 mm dikke MDF panelen van de bovenbouw zijn nog niet verlijmd.
De rails liggen volgens plan en er kan een met de hand bestuurde trein rijden. Het "Hauptbahnhof" staat ook al.
Alles moet er straks weer af voor de volgende fase, die van de techniek.